Du hänger väl med under 2020?

Du hänger väl med under 2020? Vi behöver dig som medlem. Läs om hur du förnyar ditt medlemskap eller blir medlem i VKB.

Nytt år – dags att förnya medlemskapet!

Vi hoppas att du vill fortsätta vara en del av Vikens Kultur- och Byaförening (VKB).

Ditt stöd till byaföreingen är viktigt och en förutsättning för att vi ska kunna arbeta för byns bästa.

VKB ger ekonomiskt stöd till Vikens kulturskatter; Paul Jönska gården, Sophiamöllan och Sjöfartsmuseet. Vi ger även ett bidrag till arkivet Viken förr och nu.

VKB arrangerar Valborgsfirandet, Vikenfesten och julmarknaden.

Föreningen hyr ut badhytter och ansvarar för några av bryggorna.

Två gånger om året får Vikenborna VKB:s egen tidning Byaluren hem i brevlådan.

Under 2019 erbjöd vi Vikenborna möjligheten att teckna ett treårigt elavtal med Dalakraft. Många tog den chansen.

Vi ger stöd till eleverna på Vikenskolan som åker på Toleransresa.

VKB bevakar kommunens förändrings- och utvecklingsplaner för byn, till exempel vad gäller byggnation och trafik samt service till medborgarna, Ju fler vikenbor vi har bakom oss som medlemmar desto starkare part blir vi i dessa diskussioner.

Därför ser vi fram emot att få fortsätta ha dig som medlem i föreningen.

Det kostar 200 kr per år och hushåll.

Betala in avgiften till bankgiro 5705-4108, eller med Swish 123 051 91 99.

Glöm ej att uppge namn, adress och mejladress.