Vikenparkens dag firad

I lördags, den 10 augusti, firades Vikenparkens dag. En helt ny grön oas håller på att växa fram i östra Viken, granne med bl a Hyllebärsvägen och tennisbanorna. Träden som planterats är fortfarande små. Det här är ett långsiktigt projekt.

Men lekplats, en snart färdig pulkabacken och hundhägn är några inslag som redan är på plats.

Höganäs kommun ville uppmärksamma parken och bjöd in till en parkdag med många olika aktiviteter. Byaföreningen var också med på ett hörn och stod för en tipspromenad för stora och små.

På programmet fanns guidade turer i parken, underhållning med Snäckorna, häst- och vagnturer. Det bjöds på fika och Allans Tur-tuk var också på plats. Farmartjänst, som sköter många av kommunens grönytor, visade också upp sig.

De första tre timmarna gynnades av bra väder men hela arrangemanget fick strax efter kl 14 ett abrupt slut då ett riktigt skyfall drabbade Viken. Men fram till dess hade vi riktigt trevligt.