Vikenfesten den 28 och 29 juli

Missat inte årets upplaga av Vikenfesten. Två dagars fullmatat program erbjuds!

Ett programblad har delats ut till hushållen i Viken.

På lördagen är det marknadsdag i Vikens hamn. Det blir försäljning av mat och hantverk. Lotterier. Våfflor, thaimat och korv till försäljning. Kom och lyssna på Husarsextetten som spelar mellan kl 10 och 12 och Viken Big Band som spelar mellan kl 13 och 15.

Trollkarlen Jozima trollar mellan kl 12 och 13.

Båtsällskapet har Öppet hus i klubblokalen och det finns möjlighet att ta en tur med en ribbåt, samt att prova på både segling och vindsurfing. Flera andra föreningar deltar också under lördagen.

På kvällen slår restaurang Hamnplan 9 upp sitt festtält.

Söndagen ägnas åt Vikens historia.

Passa på att besöka den unika golfbanan. Anders Engström berättar kl 10 och kl 14 om forna tiders golf och golfare i Viken.

Vid tjänlig väderlek mals det mjöl i Sophiamöllan.

På Paul Jönska gården blir det högläsning ur familjens brev och dagböcker.

Passa på att gå på guidad visning i kyrkan, i Prästgårdsparken och på gamla kyrkogården.

Eller se film och bildspel från gamla Viken som visas i Kyrkstugan.

Vikenarkivet Förr och nu arrangerar också en tipspromenad samt en guidad vandring genom byn.

Sjöfartsmuseet har dagen till ära öppnat Eriksborg för visning.

Välkommen till Vikenfesten!