Snart dags för Vikenfesten

Sista helgen i juli blir det Vikenfest! På lördagen den 27/7 är det fullt av aktiviteter vid hamnen under dagen. På kvällen spelar Viken Big Band storbandsmusik. Och på söndagen står Vikens rika historia i centrum.

Nu närmar sig den två dagar långa Vikenfesten – nu även med storbandsmusik på lördagskvällen!
Hoppas att du fått en informationsbroschyr i din brevlåda. Om inte, kan du hämta ett exemplar på biblioteket.
Utöver det digra programmet för Hamnfesten på lördagen den 27/7 mellan kl 11-16 och den Kulturhistoriska söndagen den 28/7 kl 11-17 har det tillkommit ytterligare en programpunkt: Viken Big Band med sångerskan Bea Sandell spelar och sjunger på lördagskvällen mellan kl 18-22. Plats: på gräsmatten vid Hamnplanen.

Vi vill också passa på att tacka våra sponsorer: Fremlab, Öresundkraft, Veidekke, Bildeve, Tre Revisorer i Helsingborg, Bästa Bostaden, Per i Viken, UP Hallen och Viken Bryggeri.

Vi vill även tacka våra samarbetspartners: Wikens Båtselskap, Vikens Idrottsklubb, Vikens Hamnförening, Vikens Bastubadare, Galleri Viken, Sophiamöllan, Sjöfartsmuseet, Paul Jönska gården, Vikens församling, Vikenarkivet Förr och Nu, Hagmans museum, Vikens Hemgård, Höganäs Roddförening, Höganäs Modellflygklubb, Skeppargården, Sans och Balans.

Välkomna till Vikenfesten!