God Jul och Gott Nytt År

Nu lider 2017 mot sitt slut och vi vill passa på att påminna om att det är dags att förnya medlemsskapet i Vikens Kultur- och Byaförening.
Nästan 1000 hushåll i Viken är med i byaföreningen. Vi hoppas att få behålla er som medlemmar. Och vi välkomnar nya medlemmar.

Byaföreningen verkar som ett sammanhållande kitt för Viken. Vi ser till att det blir ett valborgsfirande och att det finns en julgran på Gröna torg. Ekonomiskt stöttar vi våra tre kulturskatter; Sophiamöllan, Paul Jönska gården och Sjöfartsmuseet samt även Vikenarkivet. Vi ser till att du får två nummer av Byaluren om året. Vi håller just nu på att planera för en sommarfest med ett litet annorlunda upplägg jämfört med tidigare år. Vi gör det tillsammans med föreningarna i byn.

Vi har ett samarbete med andra byaföreningar i kommunen och vi representerar Vikenborna i kommunala frågor som rör byn.

Vi vill göra mycket mer. Därför behöver vi ditt stöd. Fortsätt vara medlem. Och är du inte medlem så hoppas vi att du blir det.

Vill du enbart vara medlem gäller 200 kr för 2018.

Medlemsavgift för elavtalet är 600 kr för åren 2017-2019. Är du ny kund från 2018 skall du alltså betala 400 för åren 2018-2019 och anmäla till Öresundskraft. (Läs mer om elavtalet på vår hemsida vikensbyaforening.se, sök under fliken Medlemsinfo.)

Vårt bankgiro är 5705-4108. Glöm inte ange namn, adress och mailadress.
Kolla gärna att du inte betalat dessa avgifter tidigare.

Styrelsen för Vikens Kultur- och Byaförening önskar alla Vikenbor en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!