Badsäsongen har börjat

Nu är sommaren här. Samtliga tre bryggor vid heden är nu ilagda och alla VKB:s hytter är uthyrda. Grähsa brygga vid hamnen håller på att repareras. Hela grundkonstruktionen byts ut. Arbetet beräknas vara klart i början av juni. Trevlig sommar!

Nu har vi firat Valborg och våren

Nu har vi sjungit in våren! Tack körsångarna under ledning Karin Johansson. Tack Stina Hagman för ditt tal till våren. Tack alla som kom. Tyvärr kunde vi inte tända bålet – det får bli en annan kväll.

Ny styrelse i VKB

Byaföreningen fick en ny styrelse på årsmötet den 22 mars. (Protokoll från mötet finns att läsa här på hemsidan under fliken VKB.) Lotta Hördin valdes till ordförande. Styrelsen utsåg Fredrik Hallgårde till vice ordförande, Gert van Doormalen till kassör och Louise Alexén till sekreterare. Ledamöter i styrelsen är Lars Niwong, Linda Lundin, Tove Maurtizon, Lena Thorson och

Dags att betala medlemsavgiften för 2018

Byaföreningen behöver ditt stöd och vi hoppas att du vill vara medlem även under 2018. Den 22 mars håller föreningen årsmöte. Välkommen! Den 30 april har vi ett färdigt program så att vi kan fira valborg vid hamnen i Viken. Byalurens nästa nummer kommer i mitten av maj. Redaktionen har rivstartat sitt arbete. Vi hoppas kunna bjuda

Vill du ”köra” Sophiamöllan?

En av Vikens mest framträdande profiler är möllan. När dess vingar snurrar är det en mäktig syn.  För att kunna hålla liv i traditionen behövs fler frivilliga krafter.  Är du intresserad av att lära dig att ”köra” möllan är du varmt välkommen att höra av dig till Robert Johansson på 042-23 69 03 eller guroviken@gmail.com. Du kan läsa

God fortsättning på det nya året!

Vi har den senaste tiden fått in flera dubbla inbetalningar av medlemsavgiften i anslutning till elavtalen. Vi ber er därför att kolla om ni betalt in två gånger. Om så är fallet, meddela detta via ett mejl till adressen info@vikensbyaforening.se. Glöm inte att ange namn och adress.

God Jul och Gott Nytt År

Nu lider 2017 mot sitt slut och vi vill passa på att påminna om att det är dags att förnya medlemsskapet i Vikens Kultur- och Byaförening. Nästan 1000 hushåll i Viken är med i byaföreningen. Vi hoppas att få behålla er som medlemmar. Och vi välkomnar nya medlemmar. Byaföreningen verkar som ett sammanhållande kitt för Viken. Vi

Populära julmarknader

Helgens julmarknader i Viken lockade mycket folk. Gården på Paul Jönska gården fylldes snabbt av köpsugna besökare. Kön till Mölletomten ringlade lång. Tack alla som kom och bidrog till den fina stämningen. Tack alla som handlade, köpte lotter och fikade. Inkomsterna från detta är viktiga bidrag till föreningslivet och Viken i sin helhet.

Besök Mölletomten

Söndagen den 10 december kan du besöka Mölletomten under julmarknaden i Viken. Mölletomten kommer klockan 15 och delar mot en mindre avgift ut godispåsar till barnen. Marknaden vid möllan och längs med Bygatan pågår mellan kl 13 och 17.

Höststämma 2017

På höststämman den 26 oktober gästade elever från Vikenskolan mötet och berättade om sin resa till Auschwitz som de alldeles nyligen gjort tillsammans med ett antal föräldrar. Tack Jacob Norgren, Axel Strandberg och Filip Svedin för att ni kom och delade med er av era upplevelser. På stämman berättade också ordförande Christer Johansson om det förändringsarbete som pågår