När:
2017-12-10T13:15:00+01:00
Var:
Bygatan Viken
Kom och besök Viken och värm upp inför julen. Aktiviteterna startar kl 13 och kl 15 har man, som vanligt, möjlighet att träffa tomten i Sophiamöllan. Restauranger och butiker håller öppet.

• Lantmännen har öppet kl 12-16 och som vanligt kommer djuren på besök.

• Sophiamöllan och Röda Korset anordnar lotterier vid öllan + servering av kaffe/glögg med dopp i Östra Magasinet. Här träffar man även tomten kl 15.

• Boloform har öppnat sitt kontor och bjuder på värmande julte och världens minsta scones. Försäljning av teer för alla smaker, julgodis och de berömda Vikenråttorna.

• Marknadsstånd längs Bygatan.

• Galleri Bygatan 21 – konst som är en fröjd för ögat.

• Vikens Blomsterhandel håller öppet och har enligt tradition extrapris på 3-stänglade Amaryllis, 59kr/st.

• Conditori Öresund – har öppet kl 9-16 och bjuder på glögg i butiken. Erbjudande: saffranssemla och kaffe för 32 kr (ordinarie pris 50 kr)

• Hanefred Köksdesign bjuder på både till inspiration samt glögg & lussebullar.

• Våra restauranger här i Viken: Prego och Hamnplan 9 har öppet. Och Hamnplan bjuder på underhållning.

• Hos Variation Inredning & presenter på Skepparegatan 15 B hittar du julklappar till dig själv och andra.

• Flowers for Friday har sin bod öppen på Pontus Ols väg 3. Julblommor, kransar och buketter så länge lagret räcker. Bjuder på glögg och pepparkakor.

• Är man sugen på ännu mer glögg, är man varmt  välkommen till Wikens Båtselskap i Kajutan.

Medarrangör: Vikens Företagarförening